Pentru evitarea deplasarilor multiple si a contactului in mod direct, programul compartimentului Avize/Autorizari se modifica, urmand ca aceasta activitate sa se realizeze dupa cum urmeaza:
- Dosarele care se inregistreaza prin compartimentul Avize/Autorizari se transmit numai in format electronic la adresa de e-mail avize@dspiasi.ro, și va conține obligatoriu datele de contact ale solicitantului (telefon, e-mail);
- Documentatia necesara se regaseste pe site-ul Directiei de Sanatate Publica Iasi, la rubrica informatii- Avize/Autorizari;
- OBLIGATORIU, documentatia va fi insotita de dovada platii, dupa caz;
- Exceptarea de la plata tarifelor (pentru Autorizatia Sanitara in baza Declaratiei pe propria raspundere):
- unitatile publice de asistenta medicala;
- unitatile publice de invatamant;
- unitatile de ocrotire sociala si socio-medicala,
- Asociatii, Fundatii, Organizatii, etc.
- Plata se va efectua prin ordin de plata (virament bancar) in conturile deschise la Trezoreria Mun. Iasi, si va contine obligatoriu, prestatia solicitata (Asistenta de spacialitate, Certificat de Conformitate, Autorizatie Sanitara de Functionare, Viza anuala):
- RO67TREZ40620E365000XXXX, CF 4981352, beneficiar Directia de Sanatate Publica Iasi pentru: Asistenta de specialitate de sanatate publica; Certificarea conformitatii- taxa 400 lei
- RO30TREZ40620160103XXXXX, CF 4981352, beneficiar Trezoreria Mun. Iasi, pentru: Autorizatia Sanitara de Functionare in baza referatului de evaluare – taxa 500 lei; Viza anuala – taxa 400 lei;
- Răspunsul se va transmite în format electronic către solicitant;
- Pentru alte detalii si pentru lamuriri privind continutul dosarului si prestatia solicitata (Asistenta de specialitate; Certificarea Conformitatii; Autorizatie Sanitara de Functionare in baza referatului de evaluare; Viza anuala; Autorizatie Sanitara de Functionare in baza declaratiei pe propria raspundere), va stam la dispozitie la nr. de telefon 0232/210900, int. 136.
ANUNȚ – PROGRAM CASIERIE DSP IAȘI
ÎNCASĂRILE ÎN NUMERAR SE EFECTUEAZĂ NUMAI LA CASIERIA DSP IAȘI DIN STR. N. BĂLCESCU NR.21, ÎN INTERVALUL ORAR:
LUNI – VINERI
8.30 – 10.30
13.00 – 15.00
ÎN ULTIMA ZI LUCRĂTOARE A FIECĂREI LUNI NU SE FAC ÎNCASĂRI
Memoriile cadru pentru obținerea notificărilor privind respectarea legalității:
- MEMORIU CADRU PENTRU OBTINEREA NOTIFICARII PRIVIND RESPECTAREA LEGALITATII
- MEMORIU CADRU DOCUMENTATIE PENTRU OBTINEREA NOTIFICĂRII PRIVIND RESPECTAREA LEGALITĂȚII ALIMENTARE CU APA POTABILA
- MEMORIU CADRU DOCUMENTATIE PENTRU OBTINEREA NOTIFICĂRII PRIVIND RESPECTAREA LEGALITĂȚII CANALIZARE
- MEMORIU CADRU DOCUMENTATIE PENTRU OBTINEREA NOTIFICARII PRIVIND RESPECTAREA LEGALITATII PENTRU REZERVOARE APA POTABILA PENTRU SPITALE
- MEMORIU PENTRU OBTINEREA NOTIFICARII PRIVIND RESPECTAREA LEGALITATII PENTRU UNITATI DE INVATAMANT
- MEMORIU CADRU PRIVIND OBȚINEREA AUTORIZAȚIEI SANITARE DE FUNCȚIONARE PENTRU SALOANE DE TATUAJ – PIERCING
Structura si functionarea Compartimentului Avize / Autorizare sanitara:
Atributii generale:
Cereri/Opis documente/Declarații tip/ Informații utile:
- Autorizatia Sanitara in baza Declaratiei pe Propria Raspundere
- Cerere (Anexa 3- conf. Ord. MS nr. 1030/2009)
- Check-list Autorizatia sanitara in baza Declaratiei pe propria raspundere
- DECLARATIE COND.IG.-SANITARE semnată, după caz, de managerul unităţii /administrator şi/sau titularul activităţii (2 exemplare în original)
- Nu se percepe taxa!
IMPORTANT
Prin ORDINUL nr. 377 2024 emis de către Institutul Naţional de Statistică (şi Studii Economice) a fost aprobată actualizarea Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN, cu intrarea în vigoare 01.01.2025.
În vederea eliberarii actelor de reglementare sanitară solicitanțiii vor avea în vederea obligația actualizarii obiectului de activitate conform CAEN Rev 3.
Avizarea înfiinţării, desfiinţării, structurii organizatorice, reorganizării, schimbării sediului şi a denumirilor spitalelor private care au în componenţă structuri care acordă servicii medicale în regim de spitalizare de zi ca urmare a prevederilor Ord. MS 5741/2024
În vederea avizării înfiinţării unitatii sanitare private cu SZ- se eliberează un Aviz de înființare
- a) solicitarea reprezentantului legal, care va cuprinde obligatoriu: numărul de înregistrare la nivelul emitentului, elementele de identificare ale solicitantului şi datele de contact ale reprezentantului legal;
b) actul de înfiinţare sau constituire ori de dobândire a personalităţii juridice, după caz, respectiv societate cu răspundere limitată (S.R.L.), societate pe acţiuni (S.A.), asociaţii, fundaţii, regii autonome, culte recunoscute, conform legislaţiei în vigoare; (de la Oficiul Registrului Comerțului)
c) documentul potrivit căruia domeniul de activitate a solicitantului este asistenţa medicală spitalicească (cod CAEN 8610); (de la Oficiul Registrului Comerțului)
d) documentele care dovedesc proprietatea, posesia sau dreptul de folosinţă în mod legal a spaţiului sau imobilului în care se înfiinţează şi funcţionează spitalul privat sau, după caz, a terenului pe care urmează să se construiască spitalul;
e) documentul emis de instituţii publice abilitate din care să rezulte destinaţia imobilului în vederea desfăşurării activităţii spitaliceşti;(autorizație de construcție, extras de carte funciară)
f) hotărârea organelor de conducere ale solicitantului privind înfiinţarea spitalului – în cazul ONG-uri.
- g) notă de fundamentare a nevoii de servicii în specialitățile solicitate, cu indicatori statistici, după caz.
- h) memoriu de prezentare a proiectului
i) studiul de impact asupra stării de sănătate a populaţiei şi/sau studiul de impact asupra mediului, dacă a fost solicitat de direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti.
Pentru avizarea structurii organizatorice sau a reorganizării acesteia- se eliberează Aviz de structură
- a) solicitarea reprezentantului legal, care va cuprinde obligatoriu: numărul de înregistrare la nivelul emitentului, elementele de identificare ale solicitantului şi datele de contact ale reprezentantului legal;
b) avizul DSP privind înfiinţarea spitalului, în cazul solicitării avizului de structură, sau structura organizatorică aprobată, în cazul solicitării modificării structurii, cu modificările şi completările ulterioare;
c) memoriul tehnic, care va cuprinde următoarele date referitoare la:
(i) respectarea prevederilor legale în vigoare privind organizarea funcţională a spitalului;
(ii) schițe spațiu cu suprafețe și destinație
(iii) modalitatea de asigurare a continuităţii asistenţei medicale (personal);
(iv) existenţa dotărilor necesare funcţionării spitalului, prevăzute de legislaţia în vigoare;
(v) respectarea prevederilor legale în vigoare privind asigurarea utilităţilor, a hranei, a serviciilor medicale, a serviciilor gospodăreşti, a condiţiilor de igienă şi curăţenie, necesare funcţionării corespunzătoare;
- d) actele care dovedesc proprietatea, posesia sau dreptul de folosinţă în mod legal a imobilului în care funcţionează spitalul privat, după caz;
Pentru ambele situații (avizare înființare și avizare structură- se achită câte 400 ron în contul RO67TREZ40620E365000XXXX, CF 4981352, beneficiar Direcția de Sănătate Publică Iași).
În vederea emiterii avizului pentru schimbarea sediului sau a denumirii spitalului, reprezentantul legal depune o solicitare în acest sens
- Autorizatia Sanitara in baza Declaratiei pe Propria Raspundere pentru servicii de îngrijiri la domiciliu:
Anexa-3-Cerere-solicitare-autorizatie-1
Anexa-4-Declaratie-pe-proprie-raspundere
- Autorizatia Sanitara in baza Declaratiei pe Propria Raspundere pentru servicii de îngrijiri paliative:
Anexa-1-Cerere-solicitare-autorizatie
Anexa-3-Declaratie-pe-proprie-raspundere
- Autorizatia sanitara in baza Referatului de Evaluare
- Cerere (Anexa 3 – conf. Ord. MS nr. 1030/2009)
- Check-list-Autorizatia-sanitara-in-baza-Referatului-de-evaluare-1-4 (35)
- Lista-activitati care se autorizeaza in baza Referatului de evaluare
- Viza autorizației sanitare
Cerere Anexa 3 Check-list-Viza-autorizatiei-sanitare (2) Lista activitati care necesita viza anuala
- Certificat de Conformitate (pentru obiective în funcţiune, care desfăşoară activităţi cu risc pentru starea de sănătate a populaţiei)
- Cerere (Anexa 3- conf. Ord. MS nr. 1030/2009)
- Check list- Certificat de conformitate
- Asistenta de Specialitate – pentru proiecte de construire, amenajare, modificare a unitatilor care desfasoara o activitate cu risc pentru sanatatea populatiei
- Cerere tip (Anexa 3- conf. Ord. MS nr. 1030/2009);
- Check-list-Asistenta-de-specialitate
- Acte necesare – obiective cu finantare F.E.A.D.R.:(pentru obtinerea avizelor de construire, amenajare, etc. – obiective cu finantare F.E.A.D.R. – sunt cele prevazute de Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 1030. Cererea trebuie sa mentioneze Numarul si Denumirea Masurii programului F.E.A.D.R.)
- Cerere tip
- Check list – Proiecte AFIR negatii
- Check list- Proiecte AFIR (Asistenta de specialitate si Certificarea Conformitatii)
- Acte necesare activitate DDD si Saloane de infrumusetare – In conformitate cu noile reglementari ale Ord. MS nr. 15/2020 pentru modificarea si completarea Ord. MS nr. 1030/2009, pentru activitatile de utilizare a produselor biocide pentru Dezinfectie, dezinsectie si deratizare in spatiile utilizate de populatie si pentru activitatile de Coafura si alte activitati de infrumusetare, Certificarea conformitatii cu normele de igiena si sanatate publica este obligatorie.
- Documente necesare pentru activitatea de DDD
- Documente necesare pentru activitatea de Coafura si alte activitati de infrumusetare (COD CAEN 9602) in vederea obtinerii Certificatului de Conformitate
- Cerere Anexa 3
- UNITĂȚI DDD cu Certif. de Conformitate – actualizare 01.11.2024
Termenul de solutionare: 20 zile lucrătoare de la data înregistrării complete a documentației
Taxe conform Ord.MS 1030/2009:
- Exceptarea de la plata tarifelor (pentru Autorizatia Sanitara in baza Declaratiei pe propria raspundere):
- unitatile publice de asistenta medicala;
- unitatile publice de invatamant;
- unitatile de ocrotire sociala si socio-medicala,
- Asociatii, Fundatii, Organizatii, etc.
- 400 lei – tarif Asistență de specialitate de sănătate publică
- 400 lei– tarif Certificarea Conformității
- 400 lei – tarif Acordare viză anuală
- 500 lei – tarif Autorizare Sanitară în baza referatului de evaluare
- 150 lei – tarif suplimentar pentru rezolvare in regim de urgenta (maximum 5 zile lucratoare)